CPC Computers




De vele toepassingen van Digital Signage

Met een Large Format Display (LFD) krijgt uw boodschap de aandacht die het verdient. Een goed beeld zegt immers meer dan duizend woorden.

Professionele schermen zijn gemaakt voor zakelijk gebruik en kunnen makkelijk geïntegreerd worden met software toepassingen. Ze zijn er in alle soorten en maten: groot en klein, geschikt voor indoors of outdoors, met of zonder touch, standalone of complete videowalls. Daarmee zijn ze geschikt voor allerlei toepassingen.

Vergaderen/samenwerken

Allereerst is de LFD een prima alternatief voor de beamers die vaak nog bij vergaderingen en presentaties worden gebruikt. Een professionele display biedt een groot aantal grote voordelen. Allereerst kan het licht in de zaal gewoon aan blijven zodat de aanwezigen elkaar kunnen zien en er meer interactie mogelijk is. Ook voor de spreker wordt het presenteren een stuk makkelijker. Je kunt je vrij bewegen voor het scherm, want schaduwen zijn verleden tijd. Het scherm blijft vanuit alle hoeken voor iedereen duidelijk zichtbaar.

Niet alleen de beamer kan vervangen worden door een professioneel scherm, maar ook de flipover. Het mooie hiervan is dat de aantekeningen die je maakt, voortaan ook automatisch bewaard en gedistribueerd kunnen worden. Wel zo makkelijk én veilig.

Een andere handige toepassing van LFD is het installeren van kleine displays bij vergaderruimtes waarop de details van de online geboekte zaalreserveringen te zien zijn. Een zeer professioneel en efficiënt systeem waarmee bezoekers altijd naar de juiste lokatie worden geleid.

Informatie verstrekken

LFD is een goed medium om je publiek te voorzien van op maat gesneden informatie over je organisatie, een evenement, product of dienst.

Een goed voorbeeld hiervan vinden we op stations en vliegvelden. De traditionele borden met aankomst- en vertrektijden worden steeds meer vervangen door grote professionele displays die centraal worden aangestuurd.

Ook in openbare gebouwen zoals ziekenhuizen, scholen en bibliotheken zijn LFD’s in opkomst. Het kan hierbij zowel gaan om kleine bordjes voor digitale bewegwijzering als om gigantische zuilen met uitgebreide informatie zoals openingstijden, productinformatie of mededelingen.

Informatieborden bevatten niet alleen statische informatie. Op plekken waar veel bezoekers komen, worden steeds vaker touchscreens bij de receptie neergezet zodat bezoekers zichzelf kunnen aanmelden, feedback kunnen geven op bepaalde produkten of diensten of informatie te kunnen opvragen.

Commerciële boodschappen

Digital Signage biedt uitstekende kansen voor het tonen van advertenties, reclameboodschappen of video’s. Er zijn verschillende schermen voor indoor en outdoor reclame. Doordat de schermen centraal op afstand worden beheerd, kunnen de reclamemakers snel inspelen op de actualiteit, het moment van de dag of het weer.

s Ochtends een reclame voor koffie, ‘s avonds voor sterke drank. Bij mooi weer reclame voor ijs of

 

zonnebrillen, bij regen zien we liever een aanbieding voor een mooie vakantie naar de zon.

De getoonde boodschappen kunnen met geavanceerde software zelfs op een bepaalde doelgroep worden afgestemd. Denk aan een tankstation waar je een beeldscherm neerzet dat reclame toont die afgestemd is op het merk auto dat voorbijkomt.

Entertainment

Bij signage oplossingen die vooral gericht zijn op entertainment, kun je denken aan schermen die mooie beelden tonen in de wachtruimte of interactieve touchscreens met spelletjes voor de kinderen. De laatste trend is dat steeds meer kledingwinkels grote schermen plaatsen bij de pashokjes waarmee de mannen zich kunnen vermaken terwijl hun vrouw aan het winkelen is. Het klinkt erg cliché, maar het schijnt wonderen te doen voor de verkoopcijfers!

Verder doen de LFD’s het altijd goed op het sportveld of in het theater. Hierbij worden vaak enorme videowalls opgebouwd zodat het hele publiek spectaculair zicht heeft. Sportliefhebbers kunnen al tijdens de wedstrijd de doelpunten van alle kanten bekijken. En zelfs in de grootste stadions komen de artiesten op het podium zo dichtbij, dat iedereen in het publiek zich op de eerste rang waant.

Alles in één

Tenslotte is het natuurlijk ook mogelijk om diverse toepassingen te combineren. De hospitality tv’s die in hotelkamers hangen, zijn niet alleen gemaakt om televisie te kijken. Ze worden ook gebruikt om gasten welkom te heten en te informeren over de diensten die het hotel biedt. De nieuwste schermen zijn vaak interactief zodat de gasten er ook roomservice mee kunnen aanvragen of een boodschap kunnen doorgeven aan de receptie. Bovendien kunnen gasten vanaf hun mobiel er naar streamen om zo gemakkelijk films en foto’s te kunnen bekijken.

Meer weten?

Natuurlijk is het onmogelijk om een totaaloverzicht te geven van alle oplossingen die mogelijk zijn met LFD. Voor elke branche zijn weer andere toepassingen te bedenken waarmee je een betere customer experience kunt creëren. Bovenstaande voorbeelden zijn dan ook vooral bedoeld ter kennisgeving en inspiratie. Als het om ‘Professional Display’ gaat, is eigenlijk alles mogelijk!

 

Deze website maakt gebruik van cookies voor Google Analytics | ©Copyright 2016 CPC Computers | ©Website 2016 Pyramid-IT